Zgrany zespół to podstawa sukcesu

zgrany-zespol-to-podstawa-sukcesu

Budując zespół najważniejsze by znaleźć osoby, które będą się uzupełniać. O odpowiednich kwalifikacjach i cechach charakteru tak by idealnie się dopasowali do danej organizacji i zespołu


Cele

Po pierwsze należy dobrze sformułować cele do wykonania. To pozwoli zespołowi sprostać oczekiwaniom postawionym przez managera. Ważne jest również to, by jego członkowie mieli swobodę w działaniu i sami mogli proponować rozwiązania. To pobudza kreatywność i chęć do pracy. Istotne jest także, by pracownik czuł wsparcie przełożonego i wiedział, że może się do niego zwrócić w każdej chwili.Właściwie dopasowani członkowie zespołu oraz odpowiednio przypisane im role pomogą w osiągnięciu ponadprzeciętnych rezultatów. Regularna wymiana informacji pomiędzy poszczególnymi członkami zespołu wpływa pozytywnie na ich kreatywność i pozwoli na uniknięcie błędnych decyzji.


Odpowiedni manager

Manager zarządzający efektywnym zespołem powinien dbać o jego rozwój i inwestować w poszerzanie wiedzy i umiejętności. Tylko w ten sposób jest w stanie utrzymać przez lata jego wysoki poziom. Dodatkowo, członkowie zespołu widząc, że firma inwestuje w nich czas i pieniądze poczują się docenieni. Możliwość samorozwoju to również jeden z powodów dla którego pracownicy pozostają w aktualnym miejscu pracy.

Nie każdy manager natomiast jest w stanie osiągać z zespołem sukcesy. To potrafią wyłącznie liderzy. Według najnowszych badań niezwykle ważną cechą wśród managerów jest pokora. Dzięki wewnętrznej pokorze lider potrafi ze zrozumieniem słuchać swoich podwładnych, pozyskiwać potrzebne dane, a także przyjmować krytykę i być gotowym na zmianę planów, gdy sugerowane wcześniej rozwiązanie nie przynosi efektów. Posiadanie tej cechy gwarantuje skuteczne przywództwo. Pozwala managerowi przyciągnąć do swojego zespołu osoby o wysokich kwalifikacjach i osiągać nadzwyczajne, zawodowe sukcesy.

Większość z nas uważa, że przywódca wykazujący pokorę nie zyska dużej popularności w dzisiejszych czasach, gdzie wielu chce osiągnąć status celebryty. Niesłusznie, bo ta cecha pomaga właściwe wyczuć swoje mocne i słabe strony, a także widzi jakie cechy dominują w jego zespole. Prawdziwy lider jest skromny, rozważny i refleksyjny a wszystkie sukcesy zawodowe przypisuje pracy zespołowej

Cały czas pokutuje u nas mit, że szef musi wszystko wiedzieć najlepiej, zawsze mieć rację, a od swoich podwładnych uzyskać pełne podporządkowanie. Wtedy nie słucha swoich ludzi, a ci czują, że ich potencjał marnuje się. Szef Alfa i Omega to mit. Oczywiście twardy, autorytarny szef, który nie toleruje sprzeciwu, uzyska podporządkowanie, ale nie uzyska czegoś, co jest dużo, dużo ważniejsze - zaangażowania pracowników.


Odpowiednia osoba potrafi zarządzić dobrze zgranym zespołem. Bo to klucz sukcesu tylko dobrze zgrany zespół może osiągać same sukcesy w przyszłości, za osiągnięciami firmy zawsze stoi cały zespół nie tylko lider.


Jeśli potrzebujecie pomocy w znalezieniu miejsca na konferencje zapraszamy na www.SzkoleniaiKonferencje.pl