Co jest najważniejsze przy organizacji bankietu?

co-jest-najwazniejsze-przy-organizacji-bankietu

Bankiety firmowe to obecnie bardzo popularna forma spotkań biznesowych. Organizacja takiego wydarzenia wymaga wiele zaangażowania, ponieważ żaden szczegół nie może zostać przeoczony. Jedna wpadka i przyjęcie, a więc i organizująca je firma, spotka się z niezadowoleniem i rozczarowaniem zaproszonych gości. Co jest zatem istotne przy organizacji bankietu firmowego? Niezależnie od rangi wydarzenia ważne, aby zostało one zaplanowane od a do z. Cała organizacja powinna być zapięta na ostatni guzik, ponieważ jakiś mały błąd może mieć wpływ na nasze późniejsze relacje biznesowe, które szczególnie wpływają na wizerunek firmy. Warto więc zaprojektować różne scenariusze i przygotować plan awaryjny, co pozwoli wybrnąć nam z twarzą z niejednej opresji.

 

Menu i oprawa

Pamiętaj, że posiłki to jeden z najważniejszych punktów każdego bankietu i w zasadzie to od ich jakości zależy, jak impreza zostanie oceniona przez gości. Zwykłe zestawienie mebli cateringowych z jedzeniem nie wystarczy. Istotne jest przede wszystkim to, co i jak zostanie podane. Obecnie odchodzi się od tradycyjnych obiadów i stawia na lekkie i eleganckie potrawy. Dobrze pomyśleć o widowiskowym podaniu, co często robi duże wrażenie na przybyłych. Nie każdy wie, że szczególną uwagę zwraca się na desery, których wyjątkowe smaki zapadają w pamięci gości na długo.

 

Atrakcje towarzyszące

Oprócz wybrania odpowiedniego miejsca i menu konieczne jest też zadbanie o część merytoryczną i artystyczną. Na pierwszą składają się prezentacje i przemówienia, na drugą atrakcja w postaci występu wokalisty, kabaretu, iluzjonisty czy innej formy wizualnego uatrakcyjnienia przyjęcia. Bardzo często miejsca, w których zwyczajowo organizowane są bankiety posiadają w ofercie różne atrakcje, takie jak warsztaty kulinarne, degustacja wina czy oprowadzanie po browarze.

 

Sprzęt

Oczywiście elegancki wygląd, atrakcje i posiłki to nie wszystko. Równie ważna jest jakość sprzętu audiowizualnego tak, aby organizatorzy mieli pewność, że nie pojawią się żadne nieprzewidziane problemy techniczne. Najczęściej, hotele posiadają też profesjonalną kadrę zajmującą się tego rodzaju urządzeniami co sprawia, że nie musimy martwić się o zatrudnienie odpowiedniej obsługi.